My Blog List

Tuesday, November 6, 2018

BBM3410/18 : Sahabat

SAHABAT. . 

Sedar atau tidak, sahabat adalah orang yang ada dengan kita selain keluarga kita. orang yang selalu dengan kita saat jatuh dan bangun kita. orang yang selalu menyokong saat kita jauh dari keluarga. orang yang banyak membantu kita saat kita tak punya apa-apa. orang yang berdiri di belakan kita sehingga kita menjadi siapa kita sekarang. 
.
.

SAHABAT. .

kadang-kala sahabat adalah orang yang tak pernah kata tidak saat kita meminta bantuan. saat kita meminta untuk pinjamkan bahu. saat kita mengeluh itu dan ini, dia mendengar dengan sabar. percaya atau tidak, sahabat adalah orang yang sebenarnya banyak kita singgungkan perasaannya.

tetapi...

dia tetap ada untuk kita. KENAPA? kerana dia sayang dengan kita. dia sayang dengan hubungan yang terjalin. kerana dia bersahabat dengan kita dengan ikhlas. tapi, pernah tak kita sedar? mungkin ye, mungkin tidak. kadang-kala kita ego, kita rasa kita adalah yang terbaik, kita betul segalanya. namun, bersyukurlah.. kita punya sahabat yang tak pernah jemu melayan walaubagaimana sekalipun perangai kita.
.
.

SAHABAT. . 

sahabat adalah orang yang kita tak perlu jumpa setiap hari, Tapi sekali jumpa dia punya mesra macam tak pernah berpisah, kenapa? kerana hati sentiasa mengingati. kenapa? kerana kasih yang terjalin kuat.. utuh.. bersahabat kerana yang esa. semoga kelak, sahabat ini mampu memimpin kita ke syurga. hargailah sahabat kita. sayangilah mereka sepenuh hati kita. seikhlas hati kita. 



.
.

.
.


No comments:

Post a Comment

BBM3410/18: Facebook Memories

Instagram dah, Twitter dah, Blog dah, adobe Photoshop dah, calendar dah, sekarang Facebook plak.