My Blog List

Wednesday, December 5, 2018

BBM3410/18: Papan Cerita

PAPAN CERITA E-MAJALAH

Papan cerita adalah rangka atau draf awal sebelum melakukan sesuatu. Tidak kira video mahupun e-majalah. Papan cerita ini memainkan peranan yang sangat pentibg dalam merangka apa yang terkandung dalam majalah yang ingin diterbitkan. Papan cerita perlu dilakarkan sejak dari muka depan e-majalah sehinggalah kepada muka belakang e-majalah berkenaan.
.
.
Terdapat beberapa langkah dalam menyediakan e-majalah. Langkah yang pertama adalah dengan melakukan perbincangan dan meminta persetujuan untuk apa yang akan dimuatkan dalam e-majalah. Tema yang dipilih perlulah berlainan dan apa yang ingin dimuatkan perlulah berlainan daripada apa yang telah berada di pasaran..
.
.
Bagi menunjukkan kelainan daripada kumpulan lain, kami telah memilih untuk memasarkan kerusi bagi e-majalaj kami. Kerusi yang kami reka perlulah berlainan daripada kerusi di pasaran kini. Setiap kerusi yang dipasarkan perlulah mempunyai kelainan dab kelebihannya.
.
.
Jenis Kerusi yang Dipasarkan
1. Kerusi Gebulu
2. Kerusi Juling
3. Kerusi IQ bercabang
4. Kerusi Si Cilik
5. Kerusi Arikatun
6. Kerusi Melayang
7. Kerusi Goyang
.
. Majalah yang dibuat perlulah mempunyai muka hadapannya. Halaman yang kedua pula adalah sidang pengarang. Halaman yang ketiga sehingga ke sembilan adalah kerusi keluaran syarikat kami dan halaman ke sepuluh adalah iklan produk kami untuk e-majalah akan datang.
.
.
Ciri-ciri dan kelebihan kerusi
• Setiap halaman kerusi yang dipasarkan perlu mempunyai nama kerusi. Selain itu, halaman berkenaan juga perlu dimuatkan kelebihan dan keistimewaan kerusi yang dikeluarkan bagi menarik minat pembeli.
• Selain itu, halaman berkenaan juga perlu dimuatkan kata-kata hikmat yang telah diterjemah daripada buku 200Quotes
• Gambar kerusi yang dilukis perlulah menarik dan memenuhi keperluan pengguna

No comments:

Post a Comment

BBM3410/18: Facebook Memories

Instagram dah, Twitter dah, Blog dah, adobe Photoshop dah, calendar dah, sekarang Facebook plak.